"Musik är en högre uppenbarelse än all visdom och filosofi." - Ludwig van Beethoven

onsdag 25 januari 2012

Estetisk presentation och gitarrframgångar

Idag har vi haft en fantastiskt rolig dag i skolan. Det var dags för alla studiegrupper att redovisa den estetiska presentation som vi förberett sedan förra veckan. Det är alltid intressant med redovisningar för även om alla har fått samma information så blir det alltid så väldigt olika presentationer som framkommer. Det var väldigt intressant att se alla grupper framföra sina presentationer och få reda på lite mer om våra klasskamrater även om mycket var bekant sedan tidigare. Den här delen i kursen fick mig definitivt att bli ännu mer motiverad och peppad och än så länge kan jag inte hitta något negativt i kursen alls.

Det går även framåt med mitt gitarr-spelande. Jag spelade ganska mycket under min gymnasieperiod (2005-2008) och det är intressant att se hur mycket det är som faktiskt sitter kvar. Jag har köpt hem elefantboken och även lånat kompa enkelt på gitarr del 1 och del 2 så de ska nog komma till användning.Tidigare ikväll gjorde jag också något jag inte gjort på många år, jag spelade nämligen in mig själv när jag sjöng och spelade på gitarren och jag tyckte inte att det lät alltför hemskt. Är dock inte tillräckligt modig för att lägga upp det här ännu men jag ska känna på det lite till så kanske jag vågar till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar