"Musik är en högre uppenbarelse än all visdom och filosofi." - Ludwig van Beethoven

onsdag 30 maj 2012

Examination Musikprojekt

Jag är så extremt stolt över min grupp, och över mig själv. Och även över alla andra grupper så klart. Det är inte klokt hur extremt mycket folk har utvecklats denna terminen och kanske framför allt de här veckorna som vi har arbetat med musikprojektet. Det bevisar bara än mer hur viktigt det är att våga låta saker och ting ta tid och att man inte kan förvänta sig mirakel med en gång men efter lite övning kan det bli hur bra som helst.

Vi fick se massor med bra framträdanden under gårdagen. Ett tag var jag sjukt nervös inför vårt eget framträdande (vi var näst sist ut) men när vi väl stod på scen avtog det konstigt nog. Det berodde troligtvis på den underbara publik som våra kurskamrater är. Det fanns inga dömande eller negativa blickar bland de som tittade på, tvärtom blev man bara uppmuntrad.

Som jag sagt tidigare har jag själv utvecklats enormt mycket i mitt musicerande den senaste tiden. Det finns fortfarande mycket att jobba på såklart men jag är mycket bättre och känner mig mycket bekvämare med mig själv och mitt musicerande redan nu. Såpass bekväm att jag idag började knåpa på min andra egenskrivna låt någonsin. Den första jag skrivit var en av de låtarna vi framförde. En låt jag är mycket nöjd med. Vi får se hur det blir med den andra, men om jag bara låter det ta lite tid så kan det nog bli jättebra det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar