"Musik är en högre uppenbarelse än all visdom och filosofi." - Ludwig van Beethoven

torsdag 24 maj 2012

Gitarrspel

I början av terminen blev vi tillsagda att öva 15 minuter om dagen hemma med gitarren. Det har jag tyvärr inte haft självdisciplin nog att göra. Jag känner trots det att jag har utvecklats mycket med gitarrspelet. Innan hade jag ett fåtal låtar som jag kunde spela främst för att det var de låtarna vi hade spelat när jag läste en liten gitarr-kurs i gymnasiet. Nu kan och vågar jag däremot testa låtar som jag hittar i böcker och på nätet. Det är fortfarande väldigt enkla och vanliga ackord jag spelar men jag har lärt mig att kompa på fler olika sätt så att det passar bättre till låtarna jag spelar. Tidigare har jag bara "vågat" kompa på de sätt jag lärt mig av min lärare i gymnasiet, nu vågar jag improvisera lite mer.

Här är ett klipp där jag för andra gången någonsin spelar "Gå & fiska".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar